top of page

GLOBU Fun: Salsa Go!


Salsa is een zeer passionele dans. Vaak wordt het genoemd in het rijtje van latijnse dansstijlen zoals de tango, paso doble en merengue. Salsa heeft een hele eigen cultuur, muziek en techniek. Deze geweldige dans is in de jaren 20 ontstaan in Cuba en is via Zuid-Amerika over de hele wereld verspreid. De meeste salsastijlen worden bijna altijd met een partner gedaan. Er bestaan ook vormen, zoals salsa suelta, die als een soort van inlijndans wordt uitgevoerd. Dus voor ieder wat wils.




Sharing is Caring 


Voor deze corona ging ik nog salsa dansen bij salsa clubs. Dat vond ik erg leuk om te doen. Maar met die 1,5 meter afstand houden en niet meer dan 2 mensen was het niet meer mogelijk deze vreugde te beoefenen. Zo creatief als ik ben ging ik nadenken, hoe kan ik dan alsnog salsa dansen? 




GLOBU Fun: Salsa Go!


Toen dacht ik waarom zal ik salsa dan niet thuis doen door gewoon salsa te dansen, dan is het gelijk een work-out. Zo ontstond GLOBU Salsa Go! Onderstaande video vind ik leuk om met jullie te delen zodat jullie thuis basis stapjes Salsa Go! kunnen leren en ook kunnen dansen. En iedereen kan het doen, jong en oud. 


GLOBU Salsa Go! gedicht 


Zielen in vreugde dansen,

Het leven af en toe laten glanzen, 

Alle zorgen even vergeten,

Salsa dansen gaat niet over weten,

Maar over gewoon doen en beleven,

Het leven af en toe wat meer melodie te geven,

GLOBU hoopt deze Salsa vreugde met jullie te delen,

En dat jullie dit weer doorgeven aan velen! 



Deel je ervaring 1,2,3 Salsa Go!

Vind je dit artikel waardevol voor je gezondheid en vitaliteit? Help dan mee dit artikel over Salsa Go te verspreiden door het te delen met anderen. Deel bijvoorbeeld op je social media. Ook heel leuk als je een reactie achterlaat.


GLOBU Fun Give Love Be United in a more joyful world.
Copyright GLOBU 2020


2 views0 comments
bottom of page