top of page

GLOBU Travel: Het leven is simpel in een tent


Dit artikel schrijf ik op het strand met heerlijk weer. Na de wintermaanden duurt het soms lang voordat we mooi weer hebben. Eindelijk begint het te komen. Ineens komt het idee in mij op om een waargebeurde artikel te schrijven over het leven is simpel in een tent.  



Sharing = Caring 

Vroeger heb ik als manager gewerkt in een hectische bedrijf. Er kwam een tijd dat ik genoeg had van al dat hectische gebeuren. Hierdoor ging ik nadenken over hoe het leven zou zijn als ik maar weinig middelen nodig heb om te overleven? Wat nou als ik gewoon in een tent leefde? Deze gedachte werd een stukje werkelijkheid. Dit ging ik dan ook gewoon doen. Ik kocht een simpele pop - up tent van 25 euro op internet. Ik ging de tent  direct uitproberen op het strandje bij mij in de buurt. Ik begon al heel vroeg op een zaterdagochtend. Ik nam mee een boek, kleed, wat eten en drinken, oordopjes voor muziek en schrijfmateriaal. Omdat ik soms een einzelgänger kan zijn, kon ik dit ook heel goed alleen. Ik genoot ook echt, ik dacht wauw, geen gezeik aan mijn hoofd met verplichtingen. Lekker relaxen op het strand en niemand die mij stoort! Ik dacht nou zo’n leven wil ik wel leiden. 


Dat smaakte naar meer.. op naar de volgende kampeer stap!

Echt kamperen met diezelfde tent in Nederland. Ik ging in Amsterdam kamperen. Het was voor mij natuurlijk wel wennen, want ik had nog nooit in mijn leven gekampeerd. Als beginneling, waren dan ook dingen die ik ben vergeten. In de nacht kan het met de tent bijvoorbeeld veel en dan ook echt veel kouder zijn. Dan heb je het echt koud als je geen goed matras hebt. Deze had ik toen ook niet. Ondanks alles, kon ik echt genieten van het simpel leven in een tent. Ik leerde ook echt goed stilstaan met de zegeningen die je in je leven hebt. 


Een tent, goedkoop en ook zo waardevol

Vanaf mijn avontuur met de tent is mijn droom / visie ook ontstaan. Daar zal ik een andere keer een artikel over wijden. Ik had genoeg van alle stress, verplichtingen en hectiek om mij heen. Ik wist wat ik wel wou en dat is vrijheid, liefde, vriendschap, reizen & flexibiliteit. Zo zie je maar weer wat een tent mij heeft op kunnen leveren! Graag deel ik mijn kampeerweetjes met je en nodig je uit om het eens zelf te gaan ervaren. Onderstaande vind je dan ook laagdrempelig wat tips als je ook een keer wilt uitproberen om te kamperen. 


Weetjes over Kamperen 

Wist je dat? 

  • Onze voorouders vroeger in de oertijd ook in tenten woonden?

  • Pas in 1920 de eerste mensen voor hun plezier in een tent vakantievierden? 

  • Kamperen in de jaren 60 als een sport werd beschouwd? Kamperen ging er heel anders aan toe dan vandaag de dag. Er werd verwacht dat je eerst naar een kampeerkamp ging om deze ‘sport’ te leren. Hier moest je laten zien dat je je eigen tent en rugzak kon repareren, vuur kon maken en nog veel meer?

  • Dat vroeger alleen de rijke mensen konden kamperen?

  • Dat je vroeger overal kon kamperen als je maar toestemming vroeg aan de eigenaar van het land?

  • Juist stadbewoners in de natuur wilden kamperen?In de stad was vaak al rumoerig en hectisch en wilde men terug naar een meer eenvoudig leven in het groen en dicht bij de natuur zijn.

  • Dat er meer dan 3 miljoen Nederlanders momenteel regelmatig kamperen?


Tip: Leer hoe je eenvoudig je pop up tent opvouwt

Het lukte mij vroeger nog niet om de pop-up tent op te vouwen, na deze youtube filmpje te hebben bekeken lukte het mij binnen 5 min. Ik hoop dat jullie hier ook wat aan aan hebben. 


Top 10 spullen om mee te nemen: 

  1. Luchtbed (luchtpomp) / matras 

  2. Dekens 

  3. Zaklamp  

  4. Kussens 

  5. Brood 

  6. Beleg (wat lang houdbaar is) 

  7. Wegwerp bestek en glazen 

  8. Waterflessen 

  9. Koelbox 

  10. Oplader (dat je iemand in nood altijd kan bereiken met je telefoon) 


Globu Travel Tip: Camping Zeeburg 





Camping Zeeburg vind ik echt een aanrader als je op een laagdrempelig manier wilt uitproberen om te kamperen in eigen land. 


Activiteiten 



Dit zijn de activiteiten en faciliteiten op Camping Zeeburg:

  • Kano verhuur 

  • Fiets verhuur 

  • Restaurant 

  • Gratis Wifi 

  • Bezoekers hebben gratis toegang tot het Flevoparkbad (zwembad) 

  • Goede douche 

  • Droger 

  • Open keuken (om zelf te kunnen koken) 

  • Barbeque plekken 

Deel je ervaring Als je dit artikel waardevol vindt help dan mee dit te verspreiden door het te delen met anderen. Deel bijvoorbeeld op je social media. Ik vind het ook altijd fijn als je een reactie achterlaat.

GLOBU Travel Give Love Be United in a travel world.

Copyright GLOBU 2020

6 views1 comment
bottom of page